Rik Min is in de laatste anderhalf jaar intensief bezig geweest met een aantal simulaties voor WO, HBO en MBO. Op deze pagina laat hij screendumps van een paar applicaties zien. Hij werkt o.a. samen met Reinhard Haster (Saxion Hogescholen), Gerard Popelier (Open Universiteit) en Peter Westerveld (ROC van Twente). Elders op de pagina treft u een link om bepaalde versies interactief te bekijken.

  Enkele technische demo's (tests):
* lineaire animatie
(een voorbeeld)
* interactief menu
(een voorbeeld)
* interactieve animaties
('iPhone apps')
* complexere interactieve applicaties

Financieel hefboomeffect

In deze e-learning omgeving kan een student kennis maken met enkele belangrijke onderwerpen uit de bedrijfseconomie: hier het financieel hefboomeffect

Een voorbeeld van een recente simulatie: het bepalen van het rendement van eigen vermogen en vreemd vermogen (ontwerp: Reinhard Haster; engineering: Rik Min, 2006).

DuPont-chart

In deze e-learning omgeving kan een student kennis maken met enkele belangrijke onderwerpen uit de bedrijfseconomie: hier de DuPont-chart.

Een voorbeeld van een recente simulatie: een DuPont schema om rendement van een onderneming te bepalen (ontwerp: Reinhard Haster; engineering: Rik Min, 2006).

Het break even punt bepalen (2006)

Een voorbeeld van een andere recente simulatie: een methode om een break even punt te bepalen (ontwerp: Reinhard Haster; engineering: Rik Min, 2006).

De viskweekvijver (2000 - 2005)

De viskweek is - hier - gewoon een meertje met kleine vissen (karpers en zilverkarpers) die in het voorjaar door de kweker (door jou dus) zijn ’uitgezet’. Op de vissen hebben vele dingen invloed: het zonlicht, allerlei mineralen en andere voedingsstoffen. Linksboven zien jullie de drie belangrijkste natuurlijke ’stoffen’: fosfaat P, nitraat N en zuurstof O. Deze stoffen, deze mineralen, zijn naast andere zaken, zoals visvoer, bepalend of vissen kunnen groeien of dat de viskweekvijver dichtgroeit met algen. In dat laatste geval kunnen de vissen niet goed groeien. Een kweker moet op al deze invloeden letten. Jij speelt hier - in de simulatie - voor zes maanden de kweker. Jij moet het hoogste gewicht aan vissen zien te kweken. Dat is jouw doel voor vandaag.

 

Een voorbeeld van een oude simulatie.

 

 

Omhoog Terug